مطالب كاربردی از ناصرطاهری Email:composite.taheri@yahoo.com
 
قالب وبلاگ
نویسندگان

1-نژاد پرستی:

 یكی از شاخصه های بینش یهود، توهم برتر بودن در نظام خلقت است كه در قرآن به آن اشاره ای رفته است:

 

 وَقَالُواْ لَن تَمَسَّنَا النَّارُ إِلاَّ أَیَّاماً مَّعْدُودَةً قُلْ أَتَّخَذْتُمْ عِندَ اللّهِ عَهْدًا فَلَن یُخْلِفَ اللّهُ عَهْدَهُ أَمْ تَقُولُونَ عَلَى اللّهِ مَا لاَ تَعْلَمُونَ ﴿80بقره﴾

و گفتند جز روزهایى چند هرگز آتش به ما نخواهد رسید بگو مگر پیمانى از خدا گرفته‏اید كه خدا پیمان خود را هرگز خلف وعده  نخواهد كرد یا آنچه را نمى‏دانید به دروغ به خدا نسبت مى‏دهید .

یهودیان به عنوان نسل فرزندان اسرائیل( یعقوب) معتقدند كه كه عالم هستی برای آنها خلق شده اند وبقیه انسانها برای خدمت به یهود آفریده شده اند . این مطلب از آموزه های بنیادی بنی اسرائیل بوده وهست كه آن را نسل به نسل و سینه به سینه ، به فرزندان ومُتربّیان خود منتقل میكنند .

ویژگی های یهود(۱)                (صهیونیزم – صهیونیسم – Jew)

 (از نگاه قرآن )

1-نژاد پرستی:

 یكی از شاخصه های بینش یهود، توهم برتر بودن در نظام خلقت است كه در قرآن به آن اشاره ای رفته است:

 

 وَقَالُواْ لَن تَمَسَّنَا النَّارُ إِلاَّ أَیَّاماً مَّعْدُودَةً قُلْ أَتَّخَذْتُمْ عِندَ اللّهِ عَهْدًا فَلَن یُخْلِفَ اللّهُ عَهْدَهُ أَمْ تَقُولُونَ عَلَى اللّهِ مَا لاَ تَعْلَمُونَ ﴿80بقره﴾

و گفتند جز روزهایى چند هرگز آتش به ما نخواهد رسید بگو مگر پیمانى از خدا گرفته‏اید كه خدا پیمان خود را هرگز خلف وعده  نخواهد كرد یا آنچه را نمى‏دانید به دروغ به خدا نسبت مى‏دهید .

یهودیان به عنوان نسل فرزندان اسرائیل( یعقوب) معتقدند كه كه عالم هستی برای آنها خلق شده اند وبقیه انسانها برای خدمت به یهود آفریده شده اند . این مطلب از آموزه های بنیادی بنی اسرائیل بوده وهست كه آن را نسل به نسل و سینه به سینه ، به فرزندان ومُتربّیان خود منتقل میكنند .

برای بررسی چگونگی بوجود آمدن این نگرش اگر نگاهی به تاریخچه بنی اسرائیل در قرآن بیندازیم می بینیم كه چقدر قرآن دقیق و مفصل به ابعاد مختلف این جریان ونیز دیگر جریان های فكری واجتماعی سیاسی یهود پرداخته است ؛ بلكه از هیچ قومی به اندازه بنی اسرائیل سخن نرفته است كه بعدا به برخی علل آن اشاره خواهیم كرد .

خداوند موسی را فرستاد تا بنی اسرائیل را از بند ظلم وشكنجه واستثمار فرعون نجات دهد  و با رفع موانع ایمان و رشد ، زمینه برای تشكیل جامعه ای توحیدی فراهم شود . موسی با معجزات ونشانه های بسیار از طرف خداوند آمد ولی بنی اسرائیل در این آزمون ها بارها دچار كفر وپیمان شكنی و قشری گری و شرك و ارتداد و... شدند اما بارها آنجایی  كه مستحق عذاب بودند ، مجازات از آنها برداشته می شد تا شاید فرصتی دوباره بیبند وهدایت شوند ؛ اما نشدند آنچه باید می شدند.

درنهایت یهود این همه لطف پروردگار را دلیل بر فضل خویشتن دانستند و منزلتی پوشالی نزد او برای خویش ساختند و رسیدن به به حكومت برای بندگی خدا، جای خود را به حكومت و سلطه بر كل جهان برای رسیدن یهود به پادشاهی عالم به حق مسلم خویش داد. در صورتی كه از نگاه قرآن هر هدایتی با شكر وبكار گیری آن باعث ارزش خواهد بود ومنجر به هدایت های بعدی میشود‌  ‌‌‌‌"وَالَّذِینَ اهْتَدَوْا زَادَهُمْ هُدًى وَآتَاهُمْ تَقْواهُمْ"  (17 محمد) اما یهود با كفران این هدایت ها به غضب همیشگی پروردگار مبتلا شد:

 فَبِمَا نَقْضِهِم مِّیثَاقَهُمْ وَكُفْرِهِم بَآیَاتِ اللّهِ وَقَتْلِهِمُ الأَنْبِیَاء بِغَیْرِ حَقًّ وَقَوْلِهِمْ قُلُوبُنَا غُلْفٌ بَلْ طَبَعَ اللّهُ عَلَیْهَا بِكُفْرِهِمْ فَلاَ یُؤْمِنُونَ إِلاَّ قَلِیلاً  

پس به [سزاى] پیمان‏شكنى‏شان و انكارشان نسبت به آیات خدا و پیامبر كشی بناحق آنان و گفتارشان كه دلهاى ما در غلاف است [لعنتشان كردیم] بلكه خدا به خاطر كفرشان بر دلهایشان مهر زده و در نتیجه جز شمارى اندك [از ایشان] ایمان نمى‏آورند. (نساء 155)

این نگرش یهود نسبت به دیگران آیا جایی برای تعهد و احترام به حقوق دیگرن و رحم مروّت وانسانیت میگذارد؟؟

وَمِنْهُم مَّنْ إِن تَأْمَنْهُ بِدِینَارٍ لاَّ یُؤَدِّهِ إِلَیْكَ إِلاَّ مَا دُمْتَ عَلَیْهِ قَآئِمًا ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ قَالُواْ لَیْسَ عَلَیْنَا فِی الأُمِّیِّینَ سَبِیلٌ وَیَقُولُونَ عَلَى اللّهِ الْكَذِبَ وَهُمْ یَعْلَمُونَ

و از آنان (اهل كتاب) كسى است كه اگر او را بر دینارى امین شمارى آن را به تو نمى‏پردازد (= یهود)مگر آنكه دائما بر [سر] وى به پا ایستى این بدان سبب است كه آنان [به پندار خود] گفتند درمورد امّییّن تعهدی برما نیست و بر خدا دروغ مى‏بندند با اینكه خودشان [هم] مى‏دانند.

امیّیّن منسوب به امّ است به معنای عوام كه منظور آنها ، غیر یهود است.

برخی تعابیر تورات و تلمود هم در این زمینه:

* من گفتم كه شما خدایان هستید و جمیع شما فرزندان حضرت اعلی، لیكن مثل آدمیان خواهید مرد. ((سِفرتثنیه – باب 10 – آیة 15))

*اقوام غیر اسرائیل به جماعت خدا راه نخواهند یافت وهیچكدام از آنها به میان جامعه خداوندی وارد نخواهند شد. (( سِفرتثنیه- باب 23 – آیات 1 تا 3))

*حدود تو را از بحر فلسطین واز صحرا تا نهر فرات قرار می دهیم ، زیرا ساكنان آن سرزمین را به دست شما خواهیم سپرد و ایشان را از پیش خود خواهید راند ، با ایشان و با خدایان ایشان عهد مبند. ((سِفر خروج – باب 23 آیة31))

*  وامتها را میراث توخواهم داد و اقصای زمین را ملك تو خواهم گردانید ، ایشان را به عصای آهنین خواهی كشت ، مثل كوزه گر آنها را خورد خواهی نمود. ((مزامیر – باب 2 – آیات 8-9))

*گوشت بخورید و خون بنوشید ، گوشت صاران را خواهید خورد و خون رؤسای جهان را خواهید نوشید . ((سفر حز قیال – باب 39 – آیه 18))

*ایشان را مانند گوسفندان برای ذبح بیرون كش وایشان را به جهت روز قتل تعیین نما . ((سِفر تثنیه –باب 20 – آیة 3))

 

تلمود:

·        ارواح یهود ، از ارواح دیگران افضل است . زیرا ارواح یهود جزء خداوند است ! همچنان كه فرزند جزء پدرش می باشد . روحهای یهود نزد خدا عزیزتر است . زیرا ارواح دیگران ، شیطانی ومانند ارواح حیوانات است . نطفه غیر یهودی ، مثل نطفه بقیة حیوانات است

·        كشتن غیر یهودی از واجبات مذهبی ما است و پیمان بستن با او، یهودی را ملزم به اداء نمی كند.

·        اسرائیلی (از نسل بنی اسرائیل ) در نزد خداوند بیش از ملائكه محبوب و معتبر است . اگر غیر یهودی یك یهودی را بزند چنان است كه به عزت الهیّه جسارت كرده است وجزای چنین شخصی جز مرگ چیز دیگری نیست و باید او را كشت.

·        سگ افضل از غیر یهودی است زیرا در اعیاد باید به سگ نان وگوشت داد ولی نان دادن به اجنبی حرام است

·        تعدی كردن به ناموس غیر یهودی مانعی ندارد، زیرا كفار مثل حیوانات هستند وحیوانات را زناشوئی نیست. یهودی حق دارد ، زنهای غیر مؤمنه ( زنانی كه یهودی نباشند) را به غصب برباید وزنا ولواط باغیر یهودی عقاب و كیفری ندارد

ویژگی های یهود۲

 

دنیا پرستی

وَلَتَجِدَنَّهُمْ أَحْرَصَ النَّاسِ عَلَى حَیَاةٍ وَمِنَ الَّذِینَ أَشْرَكُواْ یَوَدُّ أَحَدُهُمْ

 لَوْ یُعَمَّرُ أَلْفَ سَنَةٍ وَمَا هُوَ بِمُزَحْزِحِهِ مِنَ الْعَذَابِ أَن یُعَمَّرَ وَاللّهُ

 بَصِیرٌ بِمَا یَعْمَلُونَ ﴿بقره - 96﴾

برخورد انسان ها با پدیده مرگ ، بستگی به طرز نگرش آن ها نسبت به به عالم هستی ونقش انسان در این مجموعه دارد. آن ها که این جهان را هدف و مقصد می بینند وچیزی فراتر از آن سراغ ندارند، تمامی تلا ششان منحصر در بدست آوردن شرائط مناسب برای زندگی دنیاست وفلسفه وجودی آنها خلاصه در بهره گیری دنیوی و نفسانی  می شود ومجموعه دین و شریعت جایگاهی پیدا نمیکند.

 قُلْ هَلْ نُنَبِّئُكُمْ بِالْأَخْسَرِینَ أَعْمَالًا ﴿كهف- 103﴾

بگو آیا شما را از زیانكارترین مردم آگاه گردانم

 الَّذِینَ ضَلَّ سَعْیُهُمْ فِی الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَهُمْ یَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ یُحْسِنُونَ صُنْعًا ﴿كهف – 104) [آنان] كسانى‏اند كه كوشش‏شان در زندگى دنیا به هدر رفته و خود مى‏پندارند

 كه كار خوب انجام مى‏دهند .

اما انبیاء فرستاده شده اند برای اینکه گنجینه های مدفون شده عقل بشر را را گرد وغبار عادت ها و روزمرگی ها و هوس ها و... پاک کنند و باورهای اورا نسبت به خویش و هستی دگرگون کند تا آنجا که برای خویش مقصدی عالی تر وبرتر از رفاه امنیت وآزادی برگزند ودنیا پلی برای او باشد و جاذبه هایش در او گردی به پا نکند .

وَلَا تَمُدَّنَّ عَیْنَیْكَ إِلَى مَا مَتَّعْنَا بِهِ أَزْوَاجًا مِّنْهُمْ زَهْرَةَ الْحَیَاةِ الدُّنیَا لِنَفْتِنَهُمْ فِیهِ وَرِزْقُ رَبِّكَ خَیْرٌ وَأَبْقَى ﴿131- طه﴾

و زنهار به سوى آنچه اصنافى از ایشان را از آن برخوردار كردیم [و فقط] زیور زندگى دنیاست تا ایشان را در آن بیازماییم دیدگان خود مدوز و [بدان كه] روزى پروردگار تو بهتر و پایدارتر است بلکه از تمامی موقعیت ها  و ظرفیت های دنیا برای رسیدن به هدف عالی استفاده کند .در چنین فضایی ، مرگ درد آور وسخت نیست ؛ بلکه انتقال و جابجایی است. حال سؤالی که مطرح می شود این است که یهود وبنی اسرائیل جزء کدام یک از این دو دسته می باشد ؟

آیا پیامبری برای آنها نیامده بود ؟ آیا از شریعت و معرف وحی بی خبر بوده اند ؟  آیا از معاد و حرکت بی نهایت انسان چیزی نشنیده بودند؟

در قرآن از بنی اسرائیل به عنوان قومی یاد میشود که بیشترین وشهودی ترین هدایت ها ونشانه ها برای آنها نازل شد ؛

یَا بَنِی إِسْرَائِیلَ اذْكُرُواْ نِعْمَتِیَ الَّتِی أَنْعَمْتُ عَلَیْكُمْ ﴿بقره-40﴾

سَلْ بَنِی إِسْرَائِیلَ كَمْ آتَیْنَاهُم مِّنْ آیَةٍ بَیِّنَةٍ وَمَن یُبَدِّلْ نِعْمَةَ اللّهِ مِن بَعْدِمَا جَاءتْهُ فَإِنَّ اللّهَ شَدِیدُ الْعِقَابِ ﴿211﴾

از فرزندان اسرائیل بپرس چه بسیار نشانه‏هاى روشنى به آنان دادیم و هر كس نعمت‏خدا را پس از آنكه براى او آمد [به كفران] بدل كند خدا سخت‏كیفر است (211)

 اما سیر بنی اسرائیل ، منتهی به کفر و ارتداد و انحراف از مسیر حق شد ؛ بطوری که در دنیا طلبی از مشرکین هم جلو افتادند        

(وَلَتَجِدَنَّهُمْ أَحْرَصَ ....مِنَ الَّذِینَ أَشْرَكُواْ)حریص در اندوختن مال و ثروت، حریص در قبضه كردن دنیا، حریص در انحصارطلبى، آنها حتى از مشركان كه طبعا مى‏بایست در جمع‏آورى اموال از همه حریصتر باشند و از هر راه بدست آورند باكى نداشته باشند، حریصترند.

 

و نهایت همت آنها  زندگی دنیا خلاصه شد وبرای بدست آوردن زر وزیور دنیااز هیچ جنایتی فرو گذار نکردند وحتی دین هم ابزاری برای دنیا طلبی آن ها شد ؛ لذا کتاب آسمانی را به نفع هواهایشان تحریف کردند یُحَرِّفُونَ الْكَلِمَ مِن بَعْدِ مَوَاضِعِهِ یَقُولُونَ إِنْ أُوتِیتُمْ هَذَا فَخُذُوهُ وَإِن لَّمْ تُؤْتَوْهُ فَاحْذَرُواْ

كلمات را از جاهاى خود دگرگون مى‏كنند [و] مى‏گویند اگر این [حكم]

به شما داده شد آن را بپذیرید و اگر آن به شما داده نشد پس دورى كنید ﴿41مائده﴾           

از جمله ربا خواری که مال فراوان از این راه انباشتند:

 وَأَخْذِهِمُ الرِّبَا وَقَدْ نُهُواْ عَنْهُ وَأَكْلِهِمْ أَمْوَالَ النَّاسِ بِالْبَاطِلِ وَأَعْتَدْنَا لِلْكَافِرِینَ مِنْهُمْ عَذَابًا أَلِیمًا ﴿161﴾   

و [به سبب] رباگرفتنشان( چیزهاى پاكیزه‏اى را كه بر آنان حلال شده بود حرام گردانیدیم) با آنكه از آن نهى شده بودند و به ناروا مال مردم خوردنشان و ما براى كافران آنان عذابى دردناك آماده كرده‏ایم (161)

   أَكَّالُونَ لِلسُّحْتِ    ﴿42﴾ بسیار حرام خوارند.

لذا هریک از آنها دوست دارد بی نهایت در دنیا زندگی کند:

 یَوَدُّ أَحَدُهُمْ لَوْ یُعَمَّرُ أَلْفَ سَنَةٍ

(واژه الف سنه برای بیان تکثیر است نه اینکه هزار ، خصوصیتی

داشته باشد).

 ولی عذاب سختی در انتظار آنان است که قطعی وحتمی است ولو سالهای طولانی زنده بمانند. وَمَا هُوَ بِمُزَحْزِحِهِ مِنَ الْعَذَابِ.و اینكه كلمه (حیاة) را نكره آورد، براى تحقیر دنیا بود، هم چنان كه در آیه (وَ ما هذِهِ الْحَیاةُ الدُّنْیا إِلَّا لَهْوٌ وَ لَعِبٌ، وَ إِنَّ الدَّارَ الْآخِرَةَ لَهِیَ الْحَیَوانُ،

 لَوْ كانُوا یَعْلَمُونَ، این زندگى دنیا جز لهوى و لعبى نیست و تنها زندگى آخرت است كه حیات محض است، اگر بدانند) نیز زندگى دنیا را به لهو و لعب تعبیركرده.




[ جمعه 21 بهمن 1390 ] [ 05:55 ب.ظ ] [ ناصر طاهری ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

وبلاگ فوق یكی از 50 وبلاگ ساخته شده توسط ناصرطاهری میباشد جهت اطلاع رسانی كاربران محترم
آخرین مطالب
لیست آخرین مطالب
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
http://ariangsm.ir/up/uploads/13467793801.gif
http://ariangsm.ir/up/uploads/13467793802.gif


برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


کد گالری



برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


کد گالری

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات